Peribadi

mati dah hilang

dah terlalu lama aku melangkah dijalan durja
cuma mencari jalan pulang

tapi diri lama aku telah mati dan hilang
mati dan hilang

mengharap satu dari hari kau ada menanti dirumah
lari dari kumpulan penghasut akal yang semakin hari membenci
kau masih lari.mereka salah.kau membalas berang semakin bara
jalan luar keseimbangan jalan berakhir perbincangan
cuma kau menetang mereka.ambil satu rempuh semua
lakarkan yang kau lompat disini itulah selepasnya
mereka tak akan pernah berhenti dan sekarang mereka musnahkan


mereka tak akan pernah tahu melawan sebalik dinding
jadi,mereka cuma mula menembak
untuk si merah untuk si biru untuk cuma ditiup.aku teka

tiada lagi beban.sekarang aku lebih lurus
aku milikinya.aku punya waktu memikirkan
sebelum aku buat kesilapan hanya untuk menegakkan tiang keluarga
sebahagian daripada aku pergi semalam
hati kepunyaan aku teguh hari ini
tiada penyesalan.aku syukur bilang diri lama aku telah mati dan pergi


tak akan pernah aku takut,aku lalui hidup penuh tragik
situasi akan mati melihat belakang yang musnah
kebanyakkan keburukkan tak pernah ada terjadi
tapi,jangan sekali kau fikir tentang itu bila kau disana untuk menghiasnya
kunci diri jangan pernah marah
sekarang aku cuma fikir apa hidup baru yang aku ada

kebanyakkan manusia melihat belakang dan gelak dengan besar
dan segelintirnya melihat dengan rasa sedih
fikiran aku dirumah melihat manusia kelilingku masih ada
aku tak mau gaduh,aku hilang dalam perang
aku masih boleh melihat kejahatan lalu keluar dari pintu
aku tak lagi melihat si dermawan
aku punya rumah mati dan aku tak mau lagi

aku paling ke timur,aku tak melihat sesiapa disisiku
paling lagi ke barat,masih tiada siapa
jadi aku paling ke utara,telan pil yang mereka katakan maruah
lama aku telah mati dan pergi tapi diri baru aku akan menjadi terbaik




2 comments:

  1. hey, kalau betul aniqa need someone to talk ur prob with, kak luna ade.dont worry k. i'll try to be with u. kamu kan kwn saye :)

    ReplyDelete