Peribadi

alam merajuk bawa diri

secara pendeknya,boleh dikatakan hati sedang merasa luas,lapang dan bahgia datang bertandang sebentar
walau terasa jugak saat-saat rundun akibat dihentam kormo secara bertubi-tubi dari atas.

menghenyak-henyak aku
menghina-hina aku
balada jiwa tetap berlagu mengikut iramanya.tetap lagi aku sebegini selepas dihenyak2 tak akan berubah.kala hati teguh kuat ditegur si ribut,tak akan juga berubah

di setiap lorong,corong bergema tangis
dan bulan enggan melayan lagi hati,burung petang diam bisu tanpa lagunya wahai penghibur hati lara,dan bayu pagi sejuk kaku tanpa bias lembut.

aku rindu
aku rindu

kosong tanpa lagunya
kaku tanpa sentuhannya
gelap tanpa cahayanya

bila satu masa nanti kau sedari yang hanya tahu wujudnya engkau,dan itu aku.kembali seperti asalkan engkau?aku terambing tanpa rasa malu di sini
mari.kembali

bercerita kembali dengan aku.sampaikan doa syahdu pada Tuhanku
kirimkan bidadari padaku.

aku tunggu
aku tunggu

1 comment: